Turizam je industrija koja je jedna od osnova ne samo hrvatske ekonomije, nego i hrvatskog identiteta. No, turizam je i globalni fenomen s bitnim utjecajem na životne stilove, urbane dinamike, pa i percepciju čitavog svijeta koji se, u vrijeme dominacije posredovanih, medijatiziranih iskustava, na neki način pretvorio u spektakl turističkog pogleda. Turistička arhitektura u Hrvatskoj, kao što to i pokazuje tradicija modernizma, dobar je poligon za arhitektonska istraživanja. Povijest moderne arhitekture iznjedrila je malo zanimljivih hotela, no upravo u toj naizgled prozaičnoj, no programski, tehnološki pa i socijalno složenoj tipologiji, u Hrvatskoj su ostvareni neki od posebno vrijednih i sasvim autentičnih doprinosa arhitektonskoj debati. Tu tradiciju specifične graditeljske kulture koja ne uključuje samo arhitekturu nego i načine upravljanja investicijama, urbanističke koncepte, fenomen cjelokupne modernizacije socijalnog i izgrađenog okoliša kroz turizam potrebno je nastaviti razvijati dalje, u novim društvenim uvjetima.